Jak dobierać torebki na różne okazje? Cz. 1

billionphotos-2193680Kobiety uwielbiają skórzane torebki. Nic dziwnego, że na rynku dostępne są setki wzorów, fasonów i krojów. Małe, duże, kolorowe, w klasycznej czerni lub brązie, ze skóry naturalnej albo eko skóry… W artykule Jak nosić skórzane torebki? podpowiadaliśmy jak dobrać fason torebki do sylwetki. Dzisiaj skupimy się na tym, jak wybrać idealną torebkę na różne okazje.

Nie ma torebki do wszystkiego

W niektórych z nas wciąż pokutuje przekonanie, że lepiej kupić jedną, porządną, uniwersalną torebkę do wszystkiego, niż kilkanaście byle jakich, które ciągle należy zmieniać. Po części to prawda: widok znoszonej, damskiej torebki, z której odchodzi wierzchnia warstwa skaju, a „metalowe okucia” dawno obnażyły swoją mało szlachetną, sztuczną naturę, jest bardzo przykry. Błędem jest jednak twierdzenie, że istnieje coś takiego jak torebka „uniwersalna”. Absolutne minimum, to 3 torebki przeznaczone na różne okazje.

Torebka skrojona do pracy

billionphotos-1149372Nasz ubiór do pracy świadczy nie tylko o nas samych, ale jest też elementem, poprzez który reprezentujemy swoją firmę. I to właśnie dress code obowiązujący w naszym miejscu pracy, powinien być punktem wyjścia, do dobrania torebki używanej w życiu zawodowym.

Jeśli nasz pracodawca oczekuje od nas formalnego ubioru, czyli koszulowych bluzek, a także garsonek, spodni w kant, spódnic za kolano i marynarek w stonowanych kolorach, nasza torebka także powinna być klasyczna i elegancka, z naturalnej skóry i najlepiej w kolorze czarnym. Czarna, damska aktówka ze skóry bydlęcej zawsze będzie odpowiednia, bowiem wygląda szykownie, ma charakter biznesowy, a także ponadczasowy krój.

billionphotos-2243759-1

W pracy, w której dopuszcza się strój nieformalny (np. agencje kreatywne), można pozwolić sobie na więcej szaleństwa w doborze kroju i fasonu. Torebka do pracy powinna jednak zawsze spełniać kilka warunków:

  1. Mieścić format A4, na wypadek gdybyśmy musieli przenosić w niej ważne dokumenty, a także laptopa, jeśli z pracy zabieramy go do domu;
  2. Mieć schowki, przegrody i kieszonki, które umożliwią utrzymywanie w porządku wszystkich niezbędnych dokumentów, długopisów, pieczątek, kluczy, portfela, telefonu i ewentualnie laptopa.
  3. Być wykonana z wysokiej jakości materiału, najlepiej z naturalnej skóry oraz wykończona na najwyższym poziomie (metalowe okucia).
  4. Cechować się solidnością, bowiem może być intensywnie eksploatowana.
  5. Posiadać wygodną rączkę i pasek.

teczka_damska_ts11_3

Fot. Skórzana damska teczka doskonała do pracy

Niektóre stanowiska pracy wymagają noszenia przy sobie większej ilości rzeczy biurowych, a także sporej ilości ważnych dokumentów. Wtedy warto wyposażyć się jeszcze w elegancki organizer, który nie tylko pozwoli zachować ład w torbie, ale również będzie podkreślał profesjonalizm w dużo większym stopniu od tekturowych teczek.

1001s_b

Fot. Skórzany organizer 

Co z torebkami na wielkie wyjście, na codzień i na wycieczki? O tym w kolejnym artykule.

Jedna odpowiedź na „Jak dobierać torebki na różne okazje? Cz. 1”